Jeanette

Kreta 2018
De här inläggen skulle ha skrivits för länge sen men det har liksom glömts bort.
I alla fall så åkte jag och Suss på semester till Kreta i början på september för en veckas sol och bad. Vi åkte till samma ställe som förra året Kato Stalos, bode även på samma hotell och hade till och med majlat om önskemål om samma rum som förra året men det rummet va uppbokat redan.
Planet gick från Arlanda först vid sju tiden på kvällen så vi va framme först på natten.

Självklart skulle det va lite bubbel på planet.

Ja på flygplatsen fick vi vänta i evigheter på vårt bagage.

När vi kom till hotellet och vårt rum blev vi full i skratt😂
1.40:s säng med ett lakan som vi skulle dela på. Jag hade badlakanet som filt, inte klarar jag av att dela😂
Pratade sen med hotellsnubben så vi fick ett till lakan plus en rejäl bäddmadrass, för man kände ju liksom alla resårspiraler genom madrassen.

Till frullen så stack jag i väg och handla lite bröd,mjölk, juice och joggi (resten av veckan gjorde Suss det)
Suss hade ju varit smart och tagit med sig lite frukost specerier hemifrån. Ja detta va vår standardfrukostvarje dag.

Sen va det stranden som gällde och Herre jisses så underbart det va att få slänga sig i havet.

När kl började närma sig fyra gick vi till hotellet (50 m från stranden) duschade och satt oss med varsin drink på balkongen.

När det blev dags för käk gick vi till Kri-Kri för att äta deras goda Carbonara men tyvärr va den inte alls så god som förra året.
Susanne bjöd mig på middagen som en födelsedagspresent.

Efteråt blev det ett par Mojitos på favoritbaren och sen blev det faktiskt tidigt i säng, vi va rätt trötta.